Cyklotrasy - Beskydy a Těšínské Slezsko

Délka 58 km, náročná trasa, vhodná pro horská kola

Morávka – Visalaje – Bílý Kříž – Slavíč – Ropička – Kotař – Prašivá – Vyšní Lhoty – Morávka

Z obce Morávka se vydáte po značené trase č. 6113 směrem na Visalaje, odtud pokračujete po trase 6112 na Bílý Kříž. Na rozcestí Pod Malým na křížení modré a červené turistické značky odbočíte doleva pokračujete k chatě Slavíč. Odtud následujete značenou cyklotrasu 6083 přes Kalužný vrch na Kalužný vrch. Zde opouštíte značenou cyklotrasu a odbočíte vlevo na červenou turistickou značku. Přes Kotař přijíždíte na Prašivou. Odtud sjíždíte po asfaltové silnici (mj. Radegast Cyklo Track) do Vyšních Lhot. Při sjezdu pozor, silnice je využívána k běžnému provozu motorovými vozidly. Na křižovatce ve Vyšních Lhotách odbočte vlevo a pokračujte nazpět do Morávky po značené trase 6113.

Za lysohorskými zbojníky

Délka 53 km, náročná trasa, vhodná pro horská kola, možnost využití cyklobusy ze Starých Hamer nebo z Ostravice, možnost využití cyklopůjčovny v Ostravici

Ostravice – Malenovice – Ivančena – Zimný – Lysá hora – Zimný – Bílý Kříž – Gruň – Přehrada Šance - Ostravice

Od vlakového nádraží v Ostravici následujte dálkovou cyklotrasu číslo 46 ve směru Malenovice (- Český Těšín). V Malenovicích odbočíte vpravo mimo značenou cyklotrasu a pokračujte po asfaltové silnici ve směru k hotelu Petr Bezruč, odtud stoupáte po zelené turistické značce, na rozcestí Hradová pokračujete do kopce po modré značce až k mohyle Ivančena. Dále pokračujete přes Zimný po asfaltové cestě až na Lysou horu. Z Lysé hory sjíždíte po asfaltové cestě. Pozor, při sjezdu nepřejeďte křížení tras (4,4 km od vrcholu). Z křižovatky cyklotras pokračujte přes Vyšní Mohelnici a Ježánky na Bílý Kříž. Z Bílého Kříže pokračujte po značené trase 6181 ve směru Gruň. U hotelu Charbulák odbočte vpravo a pokračujte k přehradě Šance. Po 2,5 km se napojíte na značenou trasu 6113, po té pokračujte zpět až k vlakovému nádraží Ostravice.

Po stopách Leoše Janáčka

Délka 43,5 km, středně náročná trasa, vhodná pro všechny typy kol, trasa je vedena po běžných silnicích, možnost využití cyklobusu z Frýdku-Místku

Olešná – Palkovice – Kozlovice – Rychaltice - Fryčovice – Brušperk – Staříč – Olešná

Trasa začíná i končí na parkovišti Autokempu Olešná. Z něj se vydáte po značené trase 6006, kterou následujete po celou dobu. Kolem přehrady Olešná se dostanete do Palkovic, poté pokračujete po silnici 2. třídy do Kozlovic. Na začátku obce za mostem odbočíte vpravo a pokračujete údolím Ondřejnice. Ze silnice odbočíte vpravo pod hukvaldským hradním kopcem do prudkého stoupání. Z Hukvald sjíždíte ve směru přes Dolní Sklenov do Rychaltic. Přes Fryčovice pokračujete do Brušperku. Stále po trase 6006 projíždíte kolem cvičné štoly a hornického skanzenu ve Staříči, do Frýdku-Místku se vracíte podél rychlostní silnice směřující z Ostravy.

Okolo Ondřejníku

Délka 36 km, středně náročná trasa, vhodná pro všechny typy kol, možnost využití cyklobusu z Frýdlantu nad Ostravicí, Kunčic pod Ondřejníkem nebo Čeladné

Frýdlant nad Ostravicí – Metylovice – Lhotka – Kozlovice – Tichá – Kunčice pod Ondřejníkem – Čeladná – Frýdlant nad Ostravicí

Od vlakového nádraží ve Frýdlantě nad Ostravicí následujete značenou cyklistickou trasu číslo 6008 ve směru do Metylovic. Mírně zvlněnou krajinou po běžných silnicích pokračujete do Lhotky a Kozlovic. Pozor při sjezdu do Tiché, na konci odbočujete doleva ve směru na Kunčice pod Ondřejníkem. V nich se napojíte na silnici 2. třídy, kterou následujete před přejezd železniční tratě. Zde odbočíte doleva a pokračujete podél ní až k vlakovému nádraží Čeladná. Stále následujete značenou trasu 6008, po níž pokračujete přes obec Čeladná a Novou Dědinu zpět k vlakovému nádraží ve Frýdlantě nad Ostravicí.

Hlubokými údolími Beskyd

Délka 58 km, lehká trasa, vhodná pro trekingová a horská kola, možnost využití cyklobusu z Ostravice, Čeladné, Bílé nebo cyklopůjčovny v Ostravici

Čeladná – Podolánky – Mezivodí – Bílá – Bílý Kříž – Ježánky – Přehrada Šance – Ostravice – Čeladná

Z náměstí v Čeladné se vydáte po značené trase č. 6007 ve směru Podolánky. U Hotelu Čeladenka tuto trasu opustíte a pokračujete dále údolím po trase č. 46. Tuto cyklotrasu opustíte za 4,5 km, kdy budete pokračovat po cyklistické trase č. 6177 až na Mezivodí. Zde narazíte na silnici 1. třídy číslo 56, po které budete pokračovat přes Bílou až na křižovatku silnic ve směru od Frýdku-Místku a Turzovky (rozcestí Černá). Z tohoto místa budete pokračovat po značené cyklotrase 6181 až na Bílý Kříž. Odtud následujte cyklostezku č. 6116 po křižovatku čtyř turistických stezek Ježánky. Z tohoto místa pokračujte po trase č. 6113 kolem přehrady Šance až na Ostravici k vlakovému nádraží. Po silnici 1. třídy 56 budete pokračovat zhruba 4 km až na křižovatku scyklostezkou 6008, po které dojedete zpět na náměstí do Čeladné.

Pustevnami a Smrkem za bohem Radegastem

Délka 47 km (55 km), středně náročná trasa, vhodná pro trekingová a horská kola, možnost využití cyklobusuz Ostravice nebo Frenštátu pod Radhoštěm a cyklopůjčoven v Ostravici a ve Frenštátě pod Radhoštěm

Pustevny – Bařiny – Podolánky – Ostravice – Podolánky Cyrilka – Pustevny (- Radhošť – Pustevny)

Z parkoviště na Pustevnách se vydejte po dálkové cyklotrase č. 46 ve směru Hotel Martiňák. Zrozcestí Bařiny u tohoto hotelu pokračujte dále po trase č. 46 až na silnici v Podolánkách. Z rozcestí se vydejte směrem k Hotelu Srdce Beskydy, od něj pak po vrstevnicové silnici až k rekreačnímu středisku Válcoven plechu na křižovatku s cyklostezkou č. 46. Po ní můžete sjet do Ostravice a posléze pokračovat stejnou cestou nazpět přes Smrček až na rozcestí Cyrilka na Podolánkách. Hlavní silnici přejeďte rovně a pokračujte vrstevnicovou silnicí úpatím Stolové až na Pustevny. Z Pusteven lze případně dojet po modré turistické trase na Radhošť a zpět. Cykloturistům, kteří neznají dobře terén v okolí Smrku a Stolové doporučujeme zakoupení cykloturistické mapy.

Slezskými Beskydami na Trojmezí

Třinec – Vendryně – Bystřice – Nýdek – Filipka – Bahenec – Písek – Bukovec – Hrčava – Mosty u Jablunkova – Bocanovice – Milíkov - Třinec

Délka 81 km, lehká trasa, vhodná pro trekingová a horská kola, možnost využití cyklopůjčovny v železniční stanici Jablunkov-Návsi

Od parkoviště u kina Kosmos v Třinci (informační centrum) vyrazíte po cyklotrase č. 6151 směrem k rozcestí Sosna. Odtud již pokračujete po trase č. 6085 přes Vendryni do Bystřice, kde se napojíte na cyklotrasu č. 6087. Tu následujete až do Nýdku, na začátku obce však odbočíte vpravo na trasu č. 6086, po které pokračujete přes Filipku a Bahenec až do Písku, kde odbočíte na křižovatce vlevo. Po 1,5 km již v Bukovci pokračujete po trase č. 561 do Hrčavy (z centra obce je možná 3 km zajížďka k Trojmezí po žluté turistické značce), dále pak do Mostů u Jablunkova. Od hospody Na Šancích vás dále povede cyklotrasa č. 6081, kterou budete následovat do Bocanovic. Odtud pojedete po trase č. 56 přes Milíkov a Košařiska až do Oldřichovic, kde odbočíte vpravo na trasu č. 6151, která vás dovede zpět do centra Třince ke kinu Kosmos.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.